2008-11-17
0
Programarea lectiilor de istorie cu privire la tezele unice
PROGRAMA PENTRU TEZELE CU SUBIECT UNIC
ISTORIE
CLASA A VIII-A
II. OBIECTIVELE DE EVALUARE
1. Plasarea, în timp si spatiu, a faptelor istorice
2. Selectarea, utilizarea si analizarea informatiilor furnizate de surse istorice
3. Prezentarea relatiei cauză-efect din perspectivă istorică
4. Compararea faptelor istorice, stabilind asemănări si deosebiri
5. Utilizarea, în contexte noi, a termenilor istorici învătati
6. Prezentarea unei perioade istorice, în functie de anumite repere1
III. CONTINUTURI
SEMESTRUL I
1. Civilizatii preistorice si antice
Termeni istorici, concepte, probleme de atins:
- legatus augusti (guvernator), dava, villa rustica, vicus, romanizare, urbanizare,
collegia;
- sincretism religios, limes, daci liberi.
Continuturi
Geto-dacii si contactele cu lumea mediteraneeană
Regalitate si religie
Integrarea geto-dacilor în lumea romană
2. Romanitatea orientală în mileniul marilor migratii
Termeni istorici, concepte, probleme de atins:
- sedentari si migratori;
- crestinism, continuitate, etnogeneză;
- romanitatea orientală.
1 Obiectivul marcat prin bold este valabil numai pentru semestrul al II-lea.
Istorie – Programa pentru tezele cu subiect unic
Clasa a VIII-a, 2007-2008
2
Continuturi
Romanitate si crestinism
Formarea poporului român si a limbii române
3. Statul medieval si institutiile sale
Termeni istorici, concepte, probleme de atins:
- jude, cnezat, voievodat, descălecat, „tară”;
- domnie, dinastie, sfat domnesc, mitropolie;
- curtea domnească, „oastea cea mare”;
- adunarea tării, comitat, tinut, judet, district, scaun;
- institutiile statale între două modele: cel bizantin si cel occidental.
Continuturi
Transilvania de la voievodat la principat
Semnificatia întemeierii statelor medievale Valahia, Tara Moldovei, Dobrogea
studiu de caz: Diploma Cavalerilor Ioaniti
ISTORIE
CLASA A VIII-A
II. OBIECTIVELE DE EVALUARE
1. Plasarea, în timp si spatiu, a faptelor istorice
2. Selectarea, utilizarea si analizarea informatiilor furnizate de surse istorice
3. Prezentarea relatiei cauză-efect din perspectivă istorică
4. Compararea faptelor istorice, stabilind asemănări si deosebiri
5. Utilizarea, în contexte noi, a termenilor istorici învătati
6. Prezentarea unei perioade istorice, în functie de anumite repere1
III. CONTINUTURI
SEMESTRUL I
1. Civilizatii preistorice si antice
Termeni istorici, concepte, probleme de atins:
- legatus augusti (guvernator), dava, villa rustica, vicus, romanizare, urbanizare,
collegia;
- sincretism religios, limes, daci liberi.
Continuturi
Geto-dacii si contactele cu lumea mediteraneeană
Regalitate si religie
Integrarea geto-dacilor în lumea romană
2. Romanitatea orientală în mileniul marilor migratii
Termeni istorici, concepte, probleme de atins:
- sedentari si migratori;
- crestinism, continuitate, etnogeneză;
- romanitatea orientală.
1 Obiectivul marcat prin bold este valabil numai pentru semestrul al II-lea.
Istorie – Programa pentru tezele cu subiect unic
Clasa a VIII-a, 2007-2008
2
Continuturi
Romanitate si crestinism
Formarea poporului român si a limbii române
3. Statul medieval si institutiile sale
Termeni istorici, concepte, probleme de atins:
- jude, cnezat, voievodat, descălecat, „tară”;
- domnie, dinastie, sfat domnesc, mitropolie;
- curtea domnească, „oastea cea mare”;
- adunarea tării, comitat, tinut, judet, district, scaun;
- institutiile statale între două modele: cel bizantin si cel occidental.
Continuturi
Transilvania de la voievodat la principat
Semnificatia întemeierii statelor medievale Valahia, Tara Moldovei, Dobrogea
studiu de caz: Diploma Cavalerilor Ioaniti
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Responses to “Programarea lectiilor de istorie cu privire la tezele unice”
Trimiteți un comentariu